Our-Team
ما مفتخریم که بیش از دو دهه در زمینه تولید و عرضه انواع فیلتر برای خودروهای سبک و سنگین، داخلی و خارجی و ماشین آلات صنعتی مشغول به فعالیت هستیم.

مدیرت صحیح، آینده نگری، مشتری مداری، تنوع محصول، فن آوری پیشرفته و عرضه سریع محصولات این اعتماد به نفس را به ما می دهد که بتوانیم نیازهای بازار فیلتر کشور را برآورده نماییم. که در این راستا توانسته ایم از مدیران، کارمندان و کارکنان با تجربه برای محصولی با کیفیت جهانی و قابل رقابت با برندهای معتبر داخلی و خارجی بهره ببریم.

ما معتقدیم با پشتکار، تلاش، افزایش روحیه همکاری در کار گروهی و سطح دانش، افق روشنی برای رشد و توسعه فعالیت خود ایجاد نماییم.

گروه تولیدی صنعتی امان فیلتر به عنوان یکی از واحدهای پیشرو در صنعت فیلتر از بدو فعالیت تا کنون در راستای تحقق آرمان های متعالی خود با فعالیت روز افزون مرتبا نسبت به طراحی و تولید فیلترهای (روغن، هوا، سوخت و هیدرولیک برای انواع خودروهای سبک، سنگین و نیمه سنگین) هم سو با نیاز بازار اقدام نموده است. این شرکت در گذشته با نام تجاری ونو و تطهیران با ساخت فیلترهای المنتی و سوخت، کار خود را آغاز نموده و از سال 1376 با نام تجاری امان به کار خود ادامه داده است که اکنون با بیش از 150 پرسنل (تولیدی، مهندسی و اداری) و به کارگیری بهترین تجهیزات خطوط تولید در زمینه ماشین آلات (اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی) و استفاده از مواد اولیه مرغوب افتخار به تولید بیش از 300 نوع فیلتر را دارد.

استراتژی سازمان

تنوع بالای محصولات، فضای کاری مناسب، افزایش کیفیت مطابق با استاندارد ملی ایران در جهت رضایت مشتریان، افزایش تولید، سهم بیشتر در بازار داخلی و حضور فعال تر در بازارهای جهانی، جهت فروش محصولات می باشد.

 

خط مشی کیفیت

بدين منظور شركت الگوي استاندارد ISO/TS16949:2009 , IMS:Integrated Management System رابراي دستيابي به اين اهداف انتخاب و فعاليتهاي زير را با تمام توان دنبال مي‌نمايد:

  1. افزایش رضایت مشتری با استانداردهاي تعريف شده و تحويل بموقع به مشتري.
  2. توسعه و ارتقاء سطح مهارت و تخصص كاركنان با بهره گيري از دوره هاي آموزشي.
  3. ايجاد فرهنگ بهبود مستمر در تمامي فعاليتها با ايجاد فرهنگ مشاركت كليه كاركنان.
  4. ايجاد محيطي مناسب و ايمن جهت توليد محصولات .
  5. ايجاد انگيزه در پرسنل به همراه رعايت اصل احترام متقابل .
  6. تلاش در دستيابي به ضايعات صفر .
  7. كاهش هزينه هاي كيفي .

از مهمترین استراتژی های سازمان تنوع بالای محصولات ،فضای کاری مناسب وافزایش کیفیت مطابق با استاندارد ملی ایران در جهت رضایت مشتریان و افزایش تولید و سهم بیشتر از بازار جهت فروش محصولات می باشد.

قطعاً اجراي اين تصميم همفكري و همكاري در تمامي سطوح سازمان را طلب مي­نمايد ؛ بنابراين كليه كاركنان ملزم به اجراي وظايف محوله در راستاي شرح وظايف مربوطه ميباشند .اين خط مشي در صورت نيازبا مشاركت كليه همكاران بازنگري خواهد گرديد .مدير عامل مسؤل اصلي اجراي مفاد خط مشي بوده وازطريق انجام مميزي داخلي در سازمان از حسن كارائي اين نظام اطمينان حاصل مي نمايد .نماينده مديريت مسؤل حسن اجراي موارد مشخص شده در خط مشي و نظام نامه كيفي مي باشد .

اهداف کلان کیفیت

گروه تولیدی صنعتی امان فیلتر با هدف ایجاد ارزش ، آسایش ، اطمینان برای مشتریان ، محصولات خود را تولید و عرضه   می نماید .

اهداف کلان کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO/TS16949:2009, IMS و نیازمندیهای سازمان ، در پنج محور ذیل تنظیم شده که به عنوان مبنایی برای بازنگری فرآیندها و شاخص ها مورد استفاده قرار می گیرد :

  1. ارتقای سطح رضایت مشتریان
  2. بهبود مستمر فرآیندهای سیستم مدیریت کیفیت
  3. کاهش ضایعات
  4. ارتقای میزان رضایت کارکنان
  5. حرکت در جهت فعالیت اقتصادی

کلیه مدیران و کارکنان سازمان متعهدند اهداف کلان ، فرآیندها و شاخص های سازمان را بازنگری نموده و جهت تحقق اهداف فوق ملزم به مشارکت و همکاری مؤثر با واحد کیفیت می باشند .

 

اجرای سیستم مدیریت کیفیت

گروه تولیدی صنعتی امان فیلتر به منظور حصول اطمینان از انطباق نیازمندی های تعیین شده ، ارتقا کیفیت و بهبود سیستم ها ، سیستم مدیریت کیفیت   IMS:2008 را استقرار کرده و اقدام به اخذ گواهینامه     IMS:2008 از شرکت BRS نموده است .

همچنین در سال 1392 شرکت تولیدی صنعتی امان فیلتر در راستای حرکت آرمانی و سیاستهای از پیش تعیین شده، با مشارکت فراگیر کارکنان و کادر کارشناسی و مدیریت گواهینامه ISO/TS16949:2009, IMS را اخذ نموده است.

تمركز بر مشتری (مشتري گرايی )

در شركت توليدي امان فیلتر، مشتري گرايي يك اصل انكارناپذير بوده و كليه فعاليتها در جهت حمايت از مشتري و افزايش ميزان رضايت مشتري انجام ميشود . بعبارتي مشتري محور كليه فعاليتهاي سازمان را تشكيل ميدهد . به همين دليل و بر اساس اين نوع نگرش ، مديريت ارشد سازمان همواره مي كوشد تا از طريق ايجاد شرايط مناسب و فراهم آوردن منابع لازم ، اطمينان حاصل نمايد.

اهدف كيفيتی

مديريت ارشد شركت توليدي امان فیلتر با همكاري مديران و نماينده مديريت با تكيه بر اهداف كيفيت و عملكردهاي بلندمدت و كوتاه مدت ، طرح تجاري را تعيين نموده است . اين طرح تجاري در دوره هاي مشخص شده مورد ارزيابي قرار ميگيرد و اهداف مندرج در آن در جلسات بازنگري مديريت مورد ارزيابي قرار ميگيرد . مسئوليت اصلي طرح تجاري با مديرعامل ميباشد و اعم موارد مندرج در طرح تجاري شامل : مقدمه و معرفی سازمان، مأموريت، نيروی پيش برنده سازمان، مشتری گرايي، توانمنديها و ضعفها، فرصتها و تهديدها، ماتریس SWOT ،عوامل کليدی موفقيت، شناسايي بازار، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت، منابع مالی، محيط زيست و موارد ايمنی و رضايت مشتريان و غیره می باشد.

 

طرح ريزي سيستم مديريت كيفيت

طرح ريزي سيستم كيفيت شركت توليدي امان فیلتر به گونه اي انجام شده است كه الزامات عمومي استاندارد ISO/TS16949:2009, IMS برآورده شده و نيز بستري مناسب براي تحقق يافتن اهداف كيفيتي سازمان فراهم آيد . همچنين طرح ريزي اين سيستم با اين سياست انجام شده است كه هنگام برنامه ريزي و اعمال تغييرات لازم ، يكپارچگي اين سيستم حفظ شود . مديريت ارشد شركت توليدي امان فیلتر از طريق نظارت مستمر بر مراحل مختلف طراحي سيستم و نيز اخذ گزارشات متوالي از نماينده مديريت ، اطمينان كافي را نسبت به طرح ريزي بهينه سيستم حاصل نموده و از كارايي آن مطمئن گرديده است

منابع انساني

در شركت توليدي امان فیلتر، نحوه انتخاب كردن براي تصدق مشاغلي كه عملكرد آنها بر كيفيت محصول موثر بوده ، با دقت فراوان صورت گرفته است . به عبارت ديگر كاركناني كه كارهاي موثر بر كيفيت انجام مي دهند ، از نظر تحصيلات ، آموزش ، مهارت و تجربه داراي شايستگي هاي لازم و تعيين شده هستند .

برآورد نیروی انسانی

درشركت توليدي امان فیلتر متناسب با حجم تولید، تجهیزات و طرحهای کنترلی مطابق برنامه ریزی و کنترل تولید برآورد نیروی انسانی این فعالیت انجام می گیرد.

صلاحيت ( شايستگي ) آگاهي و آموزش

در سيستم مديريت كيفيت شركت توليدي امان فیلتر، شايستگي ها و صلاحيت هاي لازم براي كاركناني كه فعاليتهاي موثر بر كيفيت را انجام مي دهند مشخص گرديده تا همواره سطح كيفي اينگونه فعاليتها حفظ گردد . شرايط احراز هر شغل در قالب شرح شغل مربوطه مشخص شده است . از طريق جمع بندي اين موارد مي توان صلاحيت ها را نيز مشخص كرد . يكي ديگر از فرآيندهاي بسيار مهم سيستم مديريت كيفيت شركت توليدي امان فیلتر، فرآيند آموزش است اين سازمان به آموزش نيروي انساني خود توجهي خاص داشته و آن را در جهت افزايش سطح كيفي دانش و تجربه آنان بسيار مؤثر مي داند .

لذا فعاليتهاي آموزش كاركنان بويژه كاركنان موثر بر كيفيت را به گونه اي سامان داده است كه افراد واجد شرايط و آموزش ديده ، كارهاي موثر بر كيفيت را مديريت ( برنامه ريزي ) ، اجرا و تصديق نمايند .

در همين راستا و به منظور مشخص شدن آموزش هاي مورد نياز ، نيازسنجي آموزشي انجام شده و بر اساس آن ، برنامه ريزي هاي لازم در جهت اجراي دوره هاي مورد نياز انجام مي پذيرد . همچنين به منظور سنجش ميزان اثر بخشي دوره هاي برگزار شده ، در دوره هاي معین شده ارزيابي لازم انجام مي شود و نتايج حاصله در سياست هاي آتي واحد آموزش مد نظر قرار مي گيرد .اثربخشی آموزش را می توان به روش های مختلفی از قبیل آزمونهای قبل و بعد از آموزش و ارزیابی عملکرد ، تعیین و اندازه گیری نمود.

لازم به ذكر است كه كليه كاركنان موثر بر كيفيت در شركت توليدي امان فیلتر ، داراي پرونده سوابق آموزشي مي باشند . بنابراين سوابق مرتبط با تحصيلات ، آموزش ها ، مهارت ها و تجارب پرسنل مادامي كه در خدمت سازمان هستند ، در داخل اين پرونده نگهداري مي شود .

شركت توليدي امان فیلتر اعتقاد دارد كه چنانچه كاركنان از مفهوم و اهميت فعاليتهايشان بطور دقيق آگاه بوده و از اثرات عملكرد خود بر ميزان رضايت مشتري مطلع گردند ، قادر خواهند بود نقش خود را در جهت دستيابي سازمان اهداف كيفي تعيين شده به شكل مطلوب تري ايفا نمايند .

به همين دليل همواره سعي مي شود در جريان جلسات و گردهمايي ها بر اين موضوع تكيه شده و پرسنل در اين خصوص توجيه گردند . نماينده مديريت نيز در اين راستا نقشي مهم بر عهده دارد. نماينده مديريت سعي مي نمايد در جريان ملاقات حضوري پرسنل،اهميت كار آنها را ( هر چند كه در ظاهر ساده به نظر مي رسد ) برايشان توضيح داده و تشريح نمايد كه چنانچه هر يك از آنها در انجام وظايف خود سهل انگاري نمايند ، چه خطراتي سازمان و محصول توليدي آن را تهديد خواهد كرد . يكي ديگر از مسائلي كه در راستاي آگاهي پرسنل انجام شده ، نصب تابلوهايي است كه شعارهايي كيفي محسوب مي شوند . اين تابلوها در اماكن عمومي نصب گرديده و نقش اطلاع رساني را ايفا مي كنند .

آموزش

كليه كاركنان در تمام سطوح سازمان كه با توجه به الزامات مشتري وظايف خاصي بر عهده دارند. مثل بكارگيري داده هاي حاصل از محاسبات ، صلاحيتشان مورد تاييد قرار مي گيرد و مطابق رویه آموزش و رویه منابع انسانی نيازهاي آموزشي كليه افراد تأثير گذار بر كيفيت تعيين شده است.

آموزش حين كار

افرادي كه در بدو استخدام وارد سازمان مي شوند طي آموزشهای توجيهي که در استاندارد آموزشی مربوطه آورده شده است بطور كلي با عملكرد سيستم ، محصول و فرايند آشنا مي شوند . در اين رابطه مديريت هر واحد جهت آموزش از مدرسان تعيين شده استفاده مي نمايد . در پايان دوره توسط مدرس درصورت نياز آزمون از فرد جديد انجام مي گيرد .

در صورتي كه فردي در سازمان بخواهد در يك پست ديگر فعاليت داشته باشد آموزشهاي حين كار توسط واحد مربوطه بصورت يك آموزش چند ساعته به فرد ارائه مي گردد و پس از آن در صورت نياز يك آزمون از فرد نامبرده توسط مدرس انجام ميگيرد .

انگيزش و ارتقاء كاركنان

در جهت افزايش راندمان كمي و كيفي پرسنل و نیل به اهداف کیفیت و ایجاد بهبودهای مستمر، مديريت سازمان يك سيستم انگيزش را مدون نموده است که مطابق دستورالعمل ارزیابی و تعیین جایزه پيشنهادات و آیین نامه انضباطی پرسنل انجام مي گردد .

زير ساخت

بديهي است كه انجام هر فعاليت توليدي يا خدماتي ، به امكانات و وسايلي نياز دارد كه بدون وجود آنها ، انجام آن فعاليت ميسر نخواهد بود .

با عنايت به اين موقعيت مهم ، شركت توليدي امان فیلتر به منظور توليد محصولاتي مطابق با نيازهاي مشتريان و با هدف ارائه خدماتي مطلوب به آنها ، امكانات مورد نياز را شناسايي نموده و در حد لازم و كافي اين منابع را تامين نموده است .

از جمله اين امكانات مي توان به موارد زير اشاره كرد :

  • سالن ، سوله ، ساختمان ، محيط هاي كاري و تسهيلات مربوطه (فضای تولید در حدود 4000 متر مربع، فضای اداری در حدود 500 متر مربع، فضای انبارش در حدود 1500 متر مربع)
  • ماشين آلات و تجهيزات توليدي ، انبارها و تجهيزات بسته بندي
  • خدمات پشتيباني نظير تجهيزات حمل و نقل و ارتباطات

همچنين به منظور استمرار قابليت توليد و آماده به كار نگهداشتن امكانات توليد و بسته بندي، فعاليتهاي نگهداري و تعميرات بر اساس يك رویه مشخص انجام مي شود .

طرح ريزي كارخانه ، تسهيلات و تجهيزات

در جهت ارزيابي طرح فعلي كارخانه و توسعه كارخانه از تیم CFT استفاده مي گردد . در خلال طرح ريزي كيفيت محصول ، تهيه فلوچارت فرآيند و طرح كنترل ، تیم CFT بر اساس :

  • مسيرهاي تعيين شده براي حركت مواد و تجهيزات حمل و نقل
  • ابعاد دستگاهها و فضاهاي كاري تخصيص داده شده
  • بهينه سازي حركت قطعات بين ايستگاههاي كاري بر اساس ضرايب وزني ، جرم ، مسافت و ...

اقدام به بازنگري و بهينه سازي جانمايي تجهيزات نموده و عمليات و فرآيندها را از لحاظ طرح كلي ، عمليات اتوماسيون ، ارگونومي و فاكتورهاي انساني مورد بررسي و بهينه سازي قرار مي دهد .

در صورت تغيير حجم قراردادها يا عقد قرارداد براي توليد محصولات جديد در صورت نیازطرح جانمايي مورد بازنگري قرار مي گيرد .

طرح های اقتضايی

مديريت شركت توليدي امان فیلتر، آمادگي لازم را جهت برخورد با موارد اضطراري كه توانايي بالقوه توقف توليد را دارند ، حفظ كرده و جايگزين هاي لازم جهت افراد ، ماشين آلات و تجهيزات كليدي وهمچنین برگشتی از عرصه مصرف را در نظر گرفته است تا نيازمنديهاي مشتري در اين شرايط تامين گردد ضمن اینکه یک قرارداد با شرکت همکار جهت تولید قطعات مورد نیاز سازمان در شرایط بحرانی منعقد می گردد .

محيط كار

متن استاندارد ، صراحتاً به اين موضوع اشاره دارد كه سازمان موظف است محيط كار مناسبي را جهت حصول انطباق با نيازمنديهاي محصول تعيين نموده و ايجاد نمايد . پياده شدن سيستم ISO/TS 16949:2009, IMS در اين سازمان باعث گرديده كه محيط مناسبي فراهم گرديده و كليه اماكن كاري از شرايط مطلوبي برخوردار باشند .

ايمني كاركنان به منظور دستيابي به كيفيت محصول

مديريت شركت توليدي امان فیلتر در جهت ايمني كاركنان منابع لازم همچون: كفش ، عينك ، دستكش ، کپسول آتش را فراهم نموده است . پرسنل موظفند از تجهيزات ، جهت توليد و يا خدمات مرتبط با توليد استفاده نمايند . چنانچه محصول توليدي داراي ويژگيهاي ايمني باشد ، آگاه سازي كافي از جنبه هاي ايمني محصول يا فرآيند به طرق مناسب جهت اپراتورها ، بازرسين و مسئولين مربوطه در داخل سازمان صورت مي پذيرد به نوعي كه اطمينان كافي از توجه كاركنان مرتبط با اين موارد حاصل گردد.

در شركت توليدي امان فیلتر در جهت كاهش ريسكهاي بالقوه كاركنان ، مشتريان ، استفاده كنندگان ، اقدامات لازم صورت پذيرفته و كاهش اين ريسكها جزء اهداف سازمان ميباشد .

پاكيزگي محيط كار

با ديدگاه 5S و تشريح اين سيستم در سازمان، مديريت سازمان نظافت و رعايت نظم را براي کلیه واحدها الزام نموده است .که در این خصوص دستورالعمل با همین نام دستورالعمل5S تدوین شده است.

فرآيندهاي مرتبط با مشتري

تعيين نيازمنديها و الزامات مرتبط با محصول

هنگام طراحي سيستم مديريت كيفيت شركت توليدي امان فیلتر، موارد زير مورد توجه قرار مي گيرد و بطور مشخص تعيين گرديده اند

نيازمنديهايي كه توسط مشتري تعيين شده اند ، ثبت گرديده و مشخص مي گردند . الزامات مربوط به تحويل (نظير زمان و مكان تحويل) از جمله اين الزامات هستند .

الزامات تعيين شده براي محصولات توليدي سازمان ، تنها به الزامات و نيازمنديهاي تصريحي (آشكار ) مشتريان محدود
نمي گردند بلكه حتي الزاماتي نيز كه توسط مشتريان بيان نشده اند ، بدليل آنكه براي مصرف مشخص شده يا مورد نظر، ضروري تشخيص داده شده اند بعنوان الزامات محصولات توليدي مد نظر قرار گرفته مي شوند . استقرار سيستم ISO/TS 16949:2009, IMS در شركت توليدي امان فیلتر، دقيقاً در راستاي برآورده ساختن همين هدف انجام شده است . با اين وجود مي توان گفت كه الزامات تعيين شده براي محصولات توليدي شركت توليدي امان فیلتر، اغلب مربوط به الزامات تصريحي و تلويحي مي باشد.

مقررات ، قوانين و الزامات قانوني و دولتي در خصوص برخي از شاخه هاي صنعت از جمله صنايع خودروسازي بسيار جدي و سختگيرانه است . محصولات توليدي شركت توليدي امان فیلتر نيز تحت شرايطي توليد مي گردند تا بتوانند الزامات قانوني و دولتي را برآورده سازند .با توجه به اینکه محصولات تولیدی شرکت دارای استاندارد اجباری به شماره 2525 میباشد لذا اينگونه الزامات در قالب مستندات كيفي سيستم طراحي شده بويژه مستندات استفاده در واحد كنترل كيفيت و توليد ، دقيقاً مشخص گرديده اند . اين الزامات عبارتند از تمام الزامات دولتي ، ايمني ، زيست محيطي كه بر انبارش ، جابجايي ، بازيافت، معدوم سازي يا تعيين تكليف مواد حاكم است

ارتباطات با مشتری

در شركت توليدي امان فیلتر، حفظ و گسترش ارتباط با مشتريان از اهميت ويژه اي برخوردار است . چراكه همه فعاليتها با هدف جلب رضايت مشتري انجام ميشوند ، بطوريكه ميتوان اين سازمان را يكي از سازمان هاي مشتري محور ناميد .

براي تشريح دقيقتر موضوع بايد اشاره كرد كه در قالب سيستم كيفيت ، ترتيبات و مكانيزم هاي موثري براي برقراري ارتباط با مشتريان در موارد ذيل تعيين و به اجرا در آمده است .

اطلاعات محصول: مطابق ليست مرجع ارتباط با مشتريان هرگونه اطلاعات در رابطه با محصول با افراد مرتبط مشتري كسب مي شود .

  • انجام امور مربوط به درخواستها ، قرارداد ها يا سفارش ها و اصلاحيه هاي مربوطه
  • چگونگي دريافت سفارش از مشتريان و نيز نحوه بازنگري قراردادها و سفارشات واصله در رویه بازنگري قرارداد تشريح گرديده است . همچنين در اين رویه به نحوه بررسي و پذيرش تغييراتي كه به عنوان اصلاحيه قرارداد يا سفارش اوليه مطرح مي گردند نيز اشاره شده است .
  • بازخوردهاي مشتريان از جمله شكايات مشتريان مطابق دستورالعمل بررسی شکایات مشتريان

موضوعي كه مسئولين سازمان ، همواره به دنبال آن هستند آن است كه از نظرات مشتريان نسبت به كيفيت محصولات توليدي و نحوه سرويس دهي سازمان آگاه شوند . بدين منظور لازم است كه نظرات و شكايات مشتريان مورد توجه قرار گيرد .

به منظور اطلاع يافتن از نظرات مشتريان درخصوص كيفيت محصولات اين سازمان ، در شركت توليدي امان فیلتر روشهاي مختلفي بكار گرفته ميشود . توزيع پرسشنامه و سپس بررسي و تجزيه و تحليل مندرجات آنها يكي از عمده ترين اين روشهاست كه در راستاي كسب اطلاع از نظرات مشتريان انجام ميشود .

همچنين به منظور جلب رضايت بيشتر مشتريان ، مكانيزمي در درون سيستم كيفيت جهت بررسي و رسيدگي به شكايات و نظرات مشتريان تعريف شده است تا از آن طريق ، كليه گزارشات دريافتي از مشتريان ، كه مبين شكايات و نظرات منفي آنها نسبت به كيفيت محصولات يا نحوه سرويس دهي سازمان است ، ثبت گرديده و پس از جستجوي دلايل بروز مشكل و ريشه يابي موضوع ، اقدامات اصلاحي لازم در جهت رفع مشكل گزارش شده انجام شود .

خريد

فرآيند خريد

بدون شك خريد بهينه از جمله مهمترين شروط دستيابي به محصول با كيفيت است . اين واقعيت در شركت توليدي امان فیلتر بخوبي درك شده و همواره سعي ميگردد هنگام خريد اقلام مؤثر بر كيفيت ، از بهترين و مناسب ترين كالاها يا خدمات ممكن استفاده شود . روش اجرايي خريد و تداركات ، بخشي از سيستم مديريت كيفيت كه به فرايند خريد مرتبط ميباشد ، به گونه اي طراحي شده تا همواره از مطابقت كالاي خريداري شده با الزامات و نيازمندي هاي تعيين شده براي خريد ، اطمينان حاصل گردد .

نوع و گستره كنترلهايي كه نسبت به تأمين كنندگان مختلف و اقلام خريداري شده از آنان اعمال ميشود با يكديگر متفاوت است ، چرا كه شدت اين كنترل ها به ميزان تأثيري كه كالاي خريداري شده بر فرايند تحقق محصول و نيز كيفيت محصول نهايي خواهد داشت ، بستگي دارد.

به منظور ارزيابي تأمين كنندگان مختلف و انتخاب بهترين آنها ، لازم است كه توانايي آنان در تامين كالاي منطبق با نيازمندي هاي سازمان ،مدنظر قرار گيرد.بدين منظور دستورالعمل هايي تحت عنوان دستورالعمل هاي ارزيابي تامين كنندگان تهيه و تدوين گرديده است . در اين مدارك ، معيارهاي ارزيابي تامين كنندگان بطور دقيق مشخص گرديده و مكانيزم مشخصي جهت ارزيابي مجدد تامين كنندگان تعريف شده است .

تصديق محصول خريداري شده

سيستم مديريت كيفيت در شركت توليدي امان فیلتر به گونه اي طراحي شده است تا كليه اقلام خريداري شده ، قبل از مصرف مورد تست و آزمون قرار گيرند و تأييديه هاي كيفي لازم را اخذ نمايند.

بعبارتي ضروريست كه بازرسي ها و ساير اقدامات تعيين شده انجام گيرند تا اطمينان حاصل گردد كه محصول خريداري شده ، الزامات مشخص شده براي خريد را برآورده مي سازد.

الزامات آزمايشگاه

آزمايشگاه داخلي

تست های مورد نیاز مطابق استانداردشماره2525 مطابق انجام ميگیرد .و در خصوص کالیبراسیون تجهیزات کنترلی از آزمایشگاههای خارجی استفاده می شود .

شرکت توليدي امان فیلتر ابزار و روشهایی برای انجام آزمون و کنترلهای مربوط به ایمنی و مقررات قانونی مطابق درخواست مشتری در صورت موضوعیت داشتن آن مهیا و بکار می گیرد.

آزمايشگاه خارجي

شركت توليدي امان فیلترجهت آزمايشهاي خارجي از ليست آزمايشگاههاي مورد تأييد كه داراي گواهينامه ISO/IEC17025 و يا آزمايشگاههايي كه داراي تأييديه اداره استاندارد مي باشند ، استفاده مي نمايد. اين مورد جهت آزمايشگاههاي كاليبراسيون هم كاربرد دارد. جهت انجام آزمايشات تاييديه اداره استاندارد در زمينه دامنه مشمول آزمايشات اخذ ميگردد .

کنترل محصول نامنطبق

محصول نامنطبق محصولي است كه به هر دليل با نيازهاي از پيش تعريف شده ، مطابقت ندارد . ميزان عدم تطابق و مغايرت مي تواند جزئي و يا قابل توجه باشد . محصول در كليه مراحل پديد آوري ( ماده اوليه ، محصول در حال ساخت و محصول نهايي ) مورد بازرسي و آزمون قرار مي گيرد و چنانچه نتايج حاصله ، عدم انطباقي را نشان دهد ، محصول نامنطبق مشخص ، شناسايي و جدا سازي و توسط افراد مجاز تعيين تكليف مي گردد . با توجه به ماهيت محصولات شركت توليدي امان فیلتر در هر يك از مراحل سه گانه فوق ، چند حالت براي تعيين تكليف محصول نامنطبق محتمل است كه جزئيات آن در رویه كنترل محصول نامنطبق آمده است . سوابق مربوط به اين اقدامات نيز به مدت لازم نگهداري مي گردد . در ضمن هنگامي كه محصولات نامنطبق دوباره كاري مي شوند ، آن محصولات مورد بازرسي و تاييد مجدد قرار مي گيرند تا از انطباق آنها با نيازمنديهاي تعيين شده اطمينان حاصل شود . همچنين زمانيكه محصولات نامنطبق پس از ارسال آن يا شروع به استفاده از آنها مورد شناسايي قرار گرفت ، بلافاصله اقدامات مناسب در خصوص جداسازی، دوباره کاری و جایگزینی در ارتباط با محصولات تولید شده با شرایط مشابه در موارد زیر انجام می شود:

- محصولات در حال ارسال به مشتری

- محصولات موجود در کارخانه مشتری